Leírás
A Reformációi LogiSztori (1.rész) valójában egy nyomozós játék, amelynek során a játékvezető egy érdekesen megfogalmazott rövid indító sztorit mesél el, majd feltesz egy kérdést, amelyre a csoport közösen keresi meg a megfelelő választ, barkochba kérdések segítségével. A játékosoknak saját ismereteikre támaszkodva, egymással közreműködve kell kitalálniuk a megoldást. Így a játék amellett, hogy testközelbe hozza és átélhetővé teszi a reformáció eseményeit és szellemiségét, kiváló csapatépítő és közösségi élményt is nyújt, ezért a kommunikáció és kapcsolatépítés kiváló eszköze is lehet.
A játék célja nemcsak az, hogy a játékosok elsajátítsák a megfelelő ismereteket, hanem hogy éljék is át a reformáció lelkiségét, önmaguk fedezzék fel a szükségszerűségeket, nem utolsó sorban döbbenjenek rá arra, hogy a történelmi eseményeknek ugyanolyan élő, érző, hívő emberek voltak a cselekvői és részesei, mint ő maguk.
A Logisztori 80 db játékkártyája a reformáció évszázadába, Luther és Kálvin korába vezet, kitekintéssel az előzményekre is. A kártyák egyik oldalán található a kérdéshez tartozó információ és maga a kérdés, másik oldalán pedig a válasz, bővebben kifejtve, a források megnevezésével. A kártyákon a kérdés nehézségi fokát is jelöltük, három fokozat van a közismertebb, a nehezebb, és az elvont ismeretek megkülönböztetésére. A Logisztorit párban és csoportban is lehet játszani. Konfirmációs és ifjúsági csoportoknak, gyülekezeti közösségeknek, családoknak egyaránt garantált szórakozást és egyben ismeretszerzést nyújt – 500 évvel a reformáció után.